fredag 5 mars 2010

jag bokstaverar: V-I H-A-R I-N-G-E-N T-V

Jag har ingen tv. Daniel har inte heller någon tv. När vi bodde på söder fick vi låna en liten tjock-tv av mamma och pappa, men den var så liten att när man satt i soffan såg man inte texten, så när vi flyttade bestämde vi oss för att vi klarar oss utan tv.

Så ringer radiotjänst.

- Hej, du har inte anmält tv-innehav.
- Nej, jag har ingen tv.
- Men den du bor med har väl tv.
- Nej, vi har ingen tv.
- Har ni ingen tv?
- Nej.
- Har ni en dvd?
- Nej, vi har ingen dvd för vi har ingen tv.
- Så ni har ingen tv...?
- Nej. I källaren har vi en gammal, men vi har ingen tv i lägenheten. (Jävligt korkat att säga detta)

Det går två veckor. Vi får ett brev. "Tack för att du anmält tv-innehav" Say what???

Jag ringer kundtjänst och säger att något måste blivit fel. Vi har inte alls anmält tv-innehav, för vi har INGEN TV!!! Kundtjänstmänniskan säger att det kan hon inte göra något åt utan jag måste logga in på mina sidor på internet för att kunna avanmäla mig. Sånt där faller ju lätt bort och så betalar vi den första räkningen. Public service är ju ändå något vi stödjer. Så betalar jag ännu en räkning, men börjar bli lite sur. Vi har ju ingen TV. Så jag försöker logga in på mina sidor, men får bara en massa felmeddelande. När det tillslut fungerar går det inte alls att avanmäla tv-innehav där. Gahh!!!!

I morse ringde jag kundtjänst.
- Så du har ingen tv?
- Nej, och den jag bor med har inte heller någon TV och vi har ingen dvd, ingen video, inget tv-kort i datorn. Ingen TV. Nu vill jag avanmäla mig och sist jag pratade med er sa ni att man gjorde det på mina sidor.
- Nej, det kan man inte göra...

Varför kan inte bara tv-avgiften gå på skatten om det är så jävla omöjligt att få slippa betala den.

Nu skulle jag ialla fall få papper hemskickade som bekräftade att jag avanmält tvn, men jag vågar inte riktigt tro att vi sluppit ur radiotjänstens klor än...

2 kommentarer:

Anonym sa...

TV i källaren är inte licenspliktig. Den är "varaktigt undanställd". Du har blivit lurad.

Anna sa...

Lurad var ordet, sa Bull.