måndag 29 mars 2010

Brödil lämnar apstadiet och jag blir anka

Brödils armar har tydligen fram till denna vecka (17) varit längre än benen. Tur att man inte vetat det. Nu har det i alla fall blivit mer människa av Brödil då benen vuxit om armarna.

Jag har börjat vanka fram. Hade hoppas slippa förvandlas till anka. Idag har jag varit hos en sjukgymnast och hon konstaterade att det var foglossningar. Fick köpa ett bäckenbälte som jag ska ha på mig när jag går och står. Det ska hjälpa till att hålla ihop. Tydligen kan bäckenet röra sig ungefär en millimeter i vanliga fall, med foglossnignar kan det röra sig 2-3 millimeter. Jag tyckte det inte lät så mycket, men som sjukgymnastens sa, den procentuella förändringen är rätt rejäl. Fick också en övning som jag ska göra tre gånger om dagen. Annars skulle jag ta det lugnt när det gjorde ont, helst inte bära alls, undvika trappor så mycket som möjligt och hellre gå flera korta promenader än en lång. Vattengymnastik rekommenderade hon också och cykla var bra.

4 kommentarer:

Amanda sa...

Stackare!

Jag har hört att det kan hjälpa att äta hemgjord marängswisch i sin brors soffa också!

Anna sa...

Jo, det tror jag mycket på. Att sova sked med sin favorit schnauzer i sin brors soffa var inte heller helt fel.

Malin sa...

jobbigt med foglossning! ses på fredag

Söderstories sa...

Hmmm...Anna Anka..då eller? Äh, förlåt. Ska bli skoj att ses imorgon! Vankandes eller ej! Kram