lördag 20 mars 2010

konsumentmakt

Ola Rapace var med i City i torsdags och jag är fortfarande upprörd. Så här sa han angående diskussionen om sexuella trakasserier och övergrep inom teatervärlden:
"Den feministiska kampen måste dock erkänna sina privilegier - annars kommer den alltid riskera att bli avfärdad."
På frågan vad han menar med detta utvecklar han:
"Att knulla sig till en roll, till exempel. Det är mycket svårare för en man att knulla sig till en roll."
Journalisten replikerar:
"För att det är färre kvinnor än män i maktposition?"
Ola svarar helt osammahängande och jag tänker inte se en enda film eller pjäs med den mannen.

4 kommentarer:

Malin sa...

Bojkott!!

Amanda sa...

Men så har han knarkat bort hela sin hjärna, också!

Söderstories sa...

Hmm..jag såg en fasligt vacker man med djupa fängslande och lite farliga ögon och en stor vacker pälskrage härom dagen på tunnelbanan. Han gick av vid T-centralen, jag med...jag fick kämpa emot dragningskraften för att inte följa med honom..Dagen därpå kände jag igen pälskragen i SvD. Den var på en stor bild och satt runt halsen på Ola Rapace. Fasligt snygg är han ju i alla fall. Hade jag varit teaterchef och haft en människosyn åt det mer hedonistiska hållet hade jag utnyttjat honom till max...

Anna sa...

Söderstories: det kan jag se framför mig :)