söndag 22 augusti 2010

Brödil varnar.

I fredags var vi på föräldrautbildningen. Natten till fredagen vaknade jag med regelbundna sammandragningar/förvärkar klockan två. Först med 5-6 minuters mellanrum, men när jag gick upp vid fyra så var det 3-4 minuter mellan. Det var helt klart mer än sammandragningar, det gjorde ont, men det var inte ajaj-jag-tror-jag-ska-ha-barn-nu-ont. Klockan 8 var det fortfarande regelbundet. Det var lite svårt att koncentrera sig under föräldrautbildningen och efteråt sa jag till barnmorskarna att jag hade regelbundna sammandragningar. Vi fick träffa en läkare som konstaterade att livmodertappen var mjuk och att det kunde komma igång när som helst, men att det också kunde stanna av. Jag var konstigt lugn, kände på mig att det inte var dags, men Daniel fick lite panik över att vi inte packat väskan till förlossningen.

Sammandragningarna höll i sig hela dagen, men kom inte lika ofta efter ett tag och på kvällen lugnade de ner sig helt, vilket var tur, för om Brödil hade bestämt sig för att komma hade vi varit en dag ifrån att få föda på södra BB. Idag är det dock fritt fram. Komsi, komsi.

Eller, vänta till september, vi ska ju hinna köpa tvättmaskin och micro först och idag ska vi storhandla på Willys och baka pizza med Malin, Jonas och Alva.

Inga kommentarer: