tisdag 17 augusti 2010

Skärgårdssommar

Jag har aldrig varit särskilt mycket i skärgården förut, men tack vare att Tyska kyrkan har ett stort hus på Nämndö har vi nu två år i rad fått vara där och bara njuta av sol, bad, glass, utedass, fina människor, mygg och skärgårdsodlade grönsaker.


Gravidtaxi på skärgårdsvis. Jag har inte gått många meter måste jag erkänna.

Daniel var väldig stolt över sin fina idé och jag fick, eftersom det var grymt skönt att slippa gå, bita ihop om stoltheten och le glatt mot alla vi mötte som kommenterade och ville boka nästa tur.

Bita ihop om stoltheten var det. Jag och treåringen åker vagn.


Närproducerat. Morötter, bönor, gul squash, sallad, gurka, färskpotatis och lammfärs från gårdsbutiken. Allt producerat på Östanviks gård på Nämdö.



Kasta macka, ytterligare ett skärgårdsnöje.


Skärgårdshönsen umgås med min taxi.


Rabarberkompott på husets egna rabarber, med grädde och mynta. Mums!


Ryggövningar för stela killar

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken finfin gravidtaxi! Du ser väldigt nöjd ut Anna. Den närproducerade maten ser mumsig och vacker ut. /Ingrid