måndag 23 augusti 2010

v 38

Färdigbakad. Nu händer inget mer. Nu väntar vi bara.

På vårdguiden står att man inte vet vad som sätter igång förlossningen, men forskningen pekar på att det är barnet själv som bestämmer när det är dags. Min känsla är att det dröjer ett tag till. Åtminstone till september. Det verkar som om de flesta har känslan att de ska föda lite tidigare, antagligen för att man längtar så, men att man ändå försöker ställa in sig på att det blir efter bf. Jag är oerhört dålig på att ställa in mig på att det ska bli efter. Jag kommer bli galet arg. Det är respektlöst att låta folk vänta så.

Läser i en bok om förlossning om hur kvinnor skattar sin förlossningssmärta. Skrämmande läsning. I jämförelse med annan smärta är det bara fingeramputation utan bedövning som får samma höga värden som förlossningssmärta. Sa jag att jag var redo?

Samtidigt beskriver oerhört många förlossningen som det mest fantastiska de varit med om. Så, fingeramputation... jag längtar.

1 kommentar:

malin sa...

Det är en så stor och fantastisk upplevelse, förlossningen. Det kommer att gå strålande!