torsdag 26 augusti 2010

Två nya kompisar

Mina två nya kompisar. Vuxenblöjan och tens-maskinen. Tur att vi hann fixa en tens. Den känns bra hittills.

Nu är vi hemma och snart ska jag skicka iväg Daniel att köpa pizza. Vi stannade till på konsum och laddade upp med juice, proviva, smoothie, gifflar, bullar, risfrutti, lakrits och körsbärstomater.

Allt såg bra ut på sös, de gjorde en ctg-kurva och Brödil sparkade och hade sig. Huvudet var någonstans mellan fixerat och ruckbart och några sammandragningar/värkar kunde avläsas men inte tillräckligt regelbundna eller täta. Vi fick med oss en packe stora blöjor och sen fick vi åka hem.

Det blir en lång dag. Här ska vilas, om jag lyckas hålla fokus så kanske det blir en film. Men jag tänker inte röra mig från soffan förrän värkarna har kommit igång ordentligt. Tror inte ett dugg på att promenera igång det hela. Vill ha mina krafter kvar till den verkliga matchen.

Om inte värkarna kommit igång av sig själva och allt ser bra ut fram till dess så blir det igångsättning på lördag. Vi har en tid klockan 12. Men då blir det tyvärr vanliga förlossningen och inte Södra BB. Det är en värdslig sak. Det kan jag ta nu när Brödil är så fin och kommer tidigare så att jag slipper bli tokig.

3 kommentarer:

Kurt-Bongos morbror sa...

Vuxenblöja ftw! Jag tänker mig att du ser ut lite som en sumo! det gör mig glad och lite fnittrig...

Anonym sa...

Oohh, längtar efter Brödil! Kan du inte gå i alla fall lite grann? Fick mormorsfnatt idag och handlade blöjor och tvättlappar till skötväskan i badrummet. Jag har bara bakat två dar i rad, men funderar på att baka nåt idag också. Det kan vara ärftligt, Anna. /Ingrid

Amanda sa...

Ingrid, om du har svårt att hinna äta upp allt bakat finns möjlighet för avlämning av bröd i Årsta.

Kom igen, Brödil.