söndag 1 augusti 2010

v 35

Brödil har nu fått så långa fingernaglar att hon kan riva sig själv. Vi får hoppas att hon också har fått så många hjärnceller att hon låter bli det. Brödil är ungefär 45 cm lång och väger runt 2600 g. I början är längd och storlek mycket mer lika för alla bebisar, men nu på slutet kan det växla mycket mer. Jag vägde bara 2700 när jag föddes fem dagar för tidigt, men jag tror Brödil kommer vara lite större än jag. Jag hoppas bara att det inte blir en femkilosklimp.

Navelsträngen är ungefär en halvmeter lång och tjock som en tumme. Undrar hur den känns att klippa av. Är ju inte direkt ett litet snöre.

I natt var jag uppe och kissade fyra gånger, drack ett glas oboy, vaknade 100 gånger av att jag behövde vända mig, hade ont i ryggen eller fick sammandragningar och var dessutom vaken och läste tidningen mellan 4:00 och 6:30. Brödil, när du kommer ut får du härja lite med din pappa också, jag hade bara hjärta att hålla honom vaken en halvtimma :)

1 kommentar:

Malin sa...

Som ett läderskärp säger Jonas!