lördag 17 juli 2010

Brödil i siffror v 32

Vi var hos barnmorskan i torsdags och fick lite nya siffror.

Sf-mått 31
Hb 106
Blodtryck 105/60
Hjärtljud runt 130
Vikt +9,8 kg

Det betyder alltså sf-måttet följer sin kurva, att jag måste äta ännu mer järntabletter, att jag har finfint blodtryck, att Brödil var lite lugnar än innan och att jag snart får fira +10kg.

Sen kände hon hur Brödil låg i magen också, huvudet neråt. Duktig! Rumpan mot mitt högra revben och tassarna ut åt vänster. Idag har det tassats väldigt mycket och hårt.

Har haft rätt ont de senaste dagarna. Inte riktigt i fogarna, eller det känns inte på samma sätt som förut i alla fall, utan mer i magen, långt, långt ner, men det är inte ett dugg skönt när jag står eller går minsta lilla steg. Cyklade till Daniels jobb på lunchen och grät lite för att jag tyckte så synd om mig själv. Nu längtar jag till måndag och ledig dag.

1 kommentar:

Malin sa...

Det där låter som förvärkar nästan. Tappen som mjuknar eller så. Jag längtar efter brödil!! Tycker det får bli september snart så jag får träffa henne! Kram