söndag 11 juli 2010

v 32

I denna vecka börjar Brödil utveckla förmågan att svettas. Känns lämpligt. Själv är jag bra på att svettas, ungefär det enda jag kan just nu känns det som eftersom hjärnan har kokat bort.

Brödil väger runt 2 kg. Jag har nog gått upp ungefär 10. Det börjar bli tungt att andas, det trycker upp mot lungorna. Brödil sparkar rätt högt upp också och värmen gör ju sitt.

På vårdguiden står att man ofta får sammandragningar och förvärkar vid den här tiden. Bah, tror jag kände det någon gång runt v 20. De ska inte göra ont. Det gör de inte heller, eller i alla fall inte alltid, men ganska ofta tycker jag att det känns rejält obehagligt, men det är ju inte aj-ont direkt. Ska prata med barnmorskan på torsdag om det när vi ändå träffar henne.

Idag är det också den 11 juli, det innebär exakt 2 månader. Men inget är ju exakt när det kommer till den här gravidgrejen, men lite extra kan man ju fira.

Inga kommentarer: