fredag 16 juli 2010

getingsommar

Getingarna älskar värmen och nu har några av dem byggt ett bo under taket på vår balkong. Inte ett sånt där grått, hängande, pungbo som man kan slå ner utan in i ett litet hål. Jag vill inte ha getingar här när Brödil kommer så jag ringde en skadedjursbekämpningsfirma som vår hyresvärd hade avtal. De skulle höra av sig i början på nästa vecka. Men känns lite jobbigt ändå. Imorse dödade jag en med Daniels hebreiskabok.

Myggsommar är det dock inte. Alldeles för torrt. Det är annars något som jag hoppas att Brödil ärver av mig. Att hon inte får myggbett. En mycket bra egenskap. Farmor får inte heller myggbett och inte pappa heller särskilt mycket, bara när han är utomlands. Själv har jag nog inte fått ett myggbett i hela mitt liv, eller kanske ett eller två, men de kliade inte.

Inga kommentarer: