söndag 4 juli 2010

v 31

Fyra timmar in på den nya veckan kommer detta inlägg. Här är varmt som i en bastu så jag kan inte sova. Dessutom är det ett väldans tjattrande på en massa småfåglar och ljust som om det var mitt på dagen. Det här med sommar alltså, men att klaga det minsta lilla på sommaren är ju något av en svensk dödssynd så jag slutar nu.

I vecka 31 är Brödil ungefär 40 cm och väger 1800 gram. Det är inte dåligt. Men jag har ändå så svårt att föreställa mig att det ligger 40 cm bebis där i magen, även om den börjar bli rejält stor nu. På vårdguiden står också att de flesta bebisar inte lagt sig tillrätta än, utan omväxlande kan ligga med huvudet upp eller ner. Det är mysigt att känna Brödil stöka runt. Oftast tror jag hon ligger som en avlång limpa längs hela magen. Igår när jag försökte pressa henne tillbaka lite när hon tryckte sig långt ut på vänsterkanten blev hon sur och sparkade riktigt hårt tillbaka.


Så här ser det ut enligt vårdguiden i v 31.

När det gäller mig så ska tydligen lungkapaciteten ha ökat från 500 till 800 kubikcentimeter luft per andetag. Det känns, andfådd kan jag bli av att gå foglossningsmyrsteg till tunnelbanan.

Inga kommentarer: