torsdag 29 juli 2010

vila

Jag och Brödil är hemma och vilar. Sista jobbdagen blev inte den 7e augusti utan igår. Idag var vi hos barnmorskan. Inte vår vanliga, för hon är på semester, utan en ny. Allt såg bra ut, blodtrycket som vanligt och järnvärdet hade gått upp efter min tvåtabletteromdagenkur.

Siffrorna blev så här:

Hb 117
Blodtryck 110/60
Vikt + 10,3 kg
Hjärtljud runt 140
Sf 32

Sen sa jag att jag hade ganska ont och undviker att gå så mycket som möjligt. Att det trycker neråt i magen. Hon frågade om sammandragningar och jag sa, att jo, det har jag mycket av. Så kollade hon hur Brödil låg. Fortfarande med huvudet neråt, långt ner och fixerad. Detta sammantaget tyckte hon var lite oroande så hon sa att resten av veckan ska jag vara sjukskriven. Imorgon ska jag träffa en läkare som ska kontrollera livmodertappen. Brödil sparkade glatt när han fick tidig semester. Själv känner jag mig lite tom på något sätt. Jag var orolig tidigare beträffande sammandragningarna, nu tror jag snarare att Brödil kommer jävlas och stanna kvar till v 42 bara för att. Känner mig dum som går hemma också. Daniel säger att det är "duktig flicka" -symtom. Jag vet inte. Samtidigt vill jag ju bara att Brödil ska ha det bra. Att han ska hinna bli färdig.

4 kommentarer:

Amanda sa...

Brödil är ju nästan klar! Men han får snällt stanna kvar där inne medan vi är i tyskland!

Anna sa...

Ja, än så länge är det utegångsförbud.

Camilla sa...

Vilken vecka är du i nu? 34?

Ja den är ju nästan helt klar men fortfarande liten så hoppas den stannar ett tag till.

Vet ni könet?

Anna sa...

Camilla: ja, vi är i vecka 34 (35 imorgon) så det är bäst den stannar ett tag till.

Nej, vi vet inte könet, oftast skriver jag han, men ibland blir det hon, vi vill att det ska vara en överraskning. Vet du könet?