måndag 5 juli 2010

Överrasknings picknick

Vi har ju lite olika aktivitetsnivå jag och Daniel. Magen har förstärkt det, kan man lugnt säga. Igår var jag dock ledig och hade en jättemysig dag först i Djurgårdskyrkan och sen med Malin, Jonas och en liten, sjuk Alva. Så då hade jag lite energi över. Fixade mysig picknick med färskpotatis, färska rödbetor, halloumi och trädgårdstomater och var nästan färdigpackad när Daniel kom hem från jobbet. Så cyklade vi till Hellasgården och åt på en filt.

Så här glad blev Daniel.


Sen badade vi. Brödil för första gången. Det var 22 grader i vattnet, men det tog ändå 20 minuter för mig att ta mig i vattnet. Att jag är en badkruka kan jag nog skylla på Brödils morfar.

2 kommentarer:

Morfar sa...

... tacka Brödils morfar för, heter det.

Anna sa...

Så sant. Man blir ju blöt av att bada.