torsdag 12 maj 2011

brun (orange) utan sol

Det går fortsatt bra med ätandet. Det vill säga hon gapar och äter. I alla fall om det är HIPP Kyckling och ris eller Potatis och majs. Idag fick hon Sempers torsk med dill till middag. Inte gott. Den har hon ändå ätit förut, men idag spottade hon ut allt.

Till lunchen ville hon äta själv. Det fick hon såklart. Så länge hon äter och är glad är jag glad och glad, det var hon. Se själva:




Eftersom de tvingar på mig den där löjliga solhatten tar jag lite brun utan sol.
Den är helt ekologisk och jag kallar den HIPP kyckling och ris. 
Man vill ju vara vårfräsch!

Två skedar ska det vara, sa bästa bäbisen. Ibland fick jag låna den ena så att jag kunde se till att lite av maten hamnade i bäbisen också. Tallriken som då och då kastades i golvet, alternativt placerades på huvudet, försökte hon också dricka ur flera gånger. Bästa haklappen är på och vi har prövat många, mjuka i plast, hårda i plast, små i tyg från IKEA och stora i tyg från mataffären. Alla har varit usla. Denna är grym. Trots dagens matorgie så var det  bara lite kladd på ärmarna.

På stora bilden kan man förresten ana tanden!

Att det går fortsatt bra med ätandet innebär också att jag blir allt mindre uppäten. Måste skriva upp hur det ser ut just nu så jag minns. Så här har hon ätit detta dygn:

23 ammar
03.30 ammar
06.30 FRUKOST - en sked gröt och 50 ml välling
08.40 ammar (båda brösten)
11.45 LUNCH - en halv burk HIPP kyckling och ris, lite kex och några myrtuggor äpple och 50 ml välling
13.30 ammar (båda brösten)
17.00 MIDDAG - en tredjedels burk HIPP kyckling och ris, några skedar Semper torsk med dill, kex, 120 ml välling
19.00 ammar (båda brösten)

Det betyder att jag bara har ammat fem(!!!) gånger i dag, varav två på natten. Det är en minskning med jag vet inte hur många gånger.

Äter bra gör hon alltså, men sover. OMG, vad dåligt hon sovit idag. Jag bar henne, bara bar, ingen bärsele, ingen sjal, utan bara armstyrka, i en timma i morse, UTAN att hon somnade. Istället för två timmar vakentid mellan sex och åtta var hon vaken fyra och en halv timma på förmiddagen. Tror ni hon var pigg och glad? Nej, som ett surt klistermärke. Som ett sött, surt klistermärke, så klart. Världens bästa klistermärke.




2 kommentarer:

Morfar sa...

Jag säger bara det, mamma upp i dagen vad det gäller placeringen av maten. I den åldern vill säga.

Amanda sa...

"I wear the food - the food does not wear me."