måndag 16 maj 2011

Storpingvinen

Idag var Daniel "ledig" från skolan. Signe vaknade halv sex. Men vafalls!?! Hon har ju skämt bort oss med sovmorgon till halv sju den senaste veckan. Daniel gick ut i skogen med henne och fick henne i alla fall att sova i en och en halv timma vid halv åtta. Då hann jag tvätta och fixa här hemma. Vika ihop alla kläder som Signe vuxit ur och sortera lite i hennes garderob. Jag var nere i källaren och hämtade en stor flyttkartong som  nästan blev full med små, små kläder. Jag lyckades också i det överfulla förrådet hitta både en väska jag  saknat och en storpingvin som jag inte visste att jag saknat.

Jag och Signe kvällsgosade med storpingvinen.

Storpingvingen alltså, sån himla skojig kille... eller är det fotografen kanske?

 Jag vet hur man gosar. Attack!

Panna mot panna och pingvinvingen i tassen.

Den fina pingvinen är förövrigt från IKEA. Jag tror att det var en födelsedagspresent när jag var runt 7 år. Alltså en rätt gammal pingvin, men han har åldrats med stil måste jag säga.

Inga kommentarer: