måndag 2 maj 2011

Ny säng

Sovarrangemangen här hemma har varit många sedan lillgris flyttade in. Ofta har konceptet; ta så mycket plats som möjligt i stora sängen, varit det vinnande. Tätt följt av; sov i armhålan, med tillhörande; stöka runt lite varje kvart. Den fina vaggan har hon bara sovit i något enstaka sovpass. Tre kanske. När man håller på och ammar hela nätterna orkar man ju inte springa upp och hämta bäbis i en annan säng hela tiden. Nu har hon blivit för mobil för vaggan så nu har det fått flytta hem en spjälsäng till oss som vi fick av David och Margit. Problemet är ju bara hur jag ska kunna ligga i den och amma henne till sömns. Jaja, den får väl stå och se snygg ut bara. Just nu står den i vardagsrummet och bästa bäbisen har godkänt den.

Här kan man stå och spana och skaka galler. Släpp fångarna loss det är VÅR!

I bakgrunden ser ni ett resultat av gårdagens fixande. Min födelsedagspresent pocketstringhyllan är uppsatt. Jag har en moster som är bibliotekarie och Signe har en morbror som är arkivarie. De tycker helt enkelt om att sortera saker i för utomstående märkliga system. För att hedra dem har jag sorterat mina och Daniels pocketböcker. Jag hoppas de blir glada. De står i färgordning. Måste väl vara en ordning så bra som någon annan, eller? 

Inga kommentarer: