måndag 9 maj 2011

Söndag och måndag

Igår var jag och tränade med Malin. Bra att bygga lite muskler när man har ett jobb med så mycket "tunga lyft". Idag har jag galnaste träningsvärken. Jobbigt när man har ett jobb med så mycket "tunga lyft". Det var till och med svårt att röra om i köttfärssåsen när jag lagade middag, så då kan ni tänka er hur tungt det har varit att släpa runt på lillräkan hela dagen.

Hon hade lite svårt att somna i morse och jag orkade bara inte vara hemma så vi tog en helt oplanerad promenad. Halvvägs till Hammarby sjöstad  sov hon, men det var lite kämpigt. Är rätt tufft när man märker hur trött hon är, men samtidigt gråter/skriker och inte riktigt vill/kan komma ner i varv och somna. När vi var i Hammarby sjöstad ringde en tant Signe känner, så vi tog tvärbanan till Årsta och hälsade på henne och världens bästa vovve.

När det var dags för nästa sovstund gick vi vidare. Efter allt kvalitetsbus med Schnauzern somnade hon sött. En liten promenad till söder och Kafé Klaver där vi åt lunch båda två. Sen hängde vi i parken vid Eriksdalsbadet och tittade på hundar, fåglar och folk. Vid halv fyra tog vi tunnelbanan hem. Väl hemma somnade Signe som en ängel i Ergon och jag kunde sitta och vila i en halvtimma. När hon vaknade var hon en kokt lillräka. Svettig, så hon var blöt i håret till och med.

Dagen avslutades med middag på balkongen. Vårt parasoll är trasigt så jag satt och höll ett paraply över henne så att hon inte skulle bli för varm.

Imorgon blir det picknick med mammorna! Yay!

1 kommentar:

Amanda sa...

Leeloo har varit helt utslagen sedan ni gick!