måndag 23 maj 2011

förkyld men glad ändå

Förra veckan sov Signe en hel natt. Och med en hel natt menar jag verkligen en hel natt. Från 19.00 till 05.00 Hon var lite ledsen runt 21, tror det var mardröm, men hon var egentligen inte vaken och det var över på några minuter. Nu vet vi att hon kan. Övriga nätter har också varit helt ok. Natten därefter vaknade hon bara en gång, vid halv tre. Nu är hon förkyld, så nu är det lite si och så med sovandet, lite hosta, men ändå sover hon bättre än för två veckor sedan, då hon ville äta varannan timma, minst.

Förkyld men glad ändå kan man inte riktigt säga om hennes mamma. Inatt hade jag så ont i halsen att jag inte kunde somna. Var tvungen att ta alvedon, men alvedon är ju inte så roligt. Daniel har stannat hemma från skolan och han och lillungen har varit borta nästan hela dagen. Jag har sovit, myst med te och DN världen i sängen och ätit riskakor med hasselnötskräm.

Igår kom mormorn och morfarn och hängde lite med Signe på kvällen. Läste sagan där man kan klappa djuren.

Klappa fint. Djuren i boken har päls och är mjuka att klappa på. Signe gör bästa djurminen, skrynklar ihop näsan. Så gör hon framförallt när hon ser riktiga djur. Det är liksom en jag-är-beredd-på-att-du-kommer-röra-dig-min. Bäst var när Leeloo var här och skuttade och skällde, då gjorde Signe minen så fort hon tittade på Leeloo, även när Leeloo var tyst och stilla.

Pussa katten.
Vi hade också lunchbesök av Mattias. Signe åt pastaskruvar och broccoli och prövade sedan även HIPP mormors gryta som fick klart godkänt.

 Broccoli på huvudet och peka samtidigt.

Pappa får också smaka. Mammas fina, generösa Signebus.

Inga kommentarer: