måndag 16 maj 2011

helgen som var

Vilken bra helg vi har haft! Den inleddes redan på fredagskvällen. Jag och Daniel hade varit på söder och så ringer Maria när vi är på väg hem. Signe sitter i vagnen busar och skrattar och menar att det är väldans lyxigt det där med att åka vagn. Maria är vid slussen så vi möts vid medborgarplatsen och går hem till oss och lagar middag. Mitt på gamla skanstullsbron somnar Signe i Ergon. Jag och Maria handlar en stor vattenmelon på konsum och jag blir lycklig som ett barn. Jo, det är bevisat, precis som ett barn, Signe fick också vattenmelon och så här kul var det:



En melonbit i munnen och en på huvudet, sen är lyckan gjord

Andra bra grejer vi gjorde i helgen

Lördag:
- Jag tränade med Malin på friskis och fick inte lika mycket träningsvärk som förra gången. Yay! Jag är stark.
- Åt lunch med Malin, Jonas och Alva. Alva tycker mycket om Daniel. Det kan jag förstå. Sötunge!
- Var i Blecktornsparken med mormorn och morfarn och kollade på djuren. Herre min Jeezz, vad skoj det var. Grisnarna, grymt roliga. Kaninen, jodå, men inget kan toppa getterna. Signe stod vid staketet med sin mormor och skrattade högt och matade till och med geten med gräs. Roligast var när geten ställde sig med tassarna/klövarna/fötterna eller vad det kan heta på en get mot staketet.

Söndag:
- Åkte till Boo där Daniel ska jobba och hörde honom predika.
- Hängde lite med diakonens fina unge. Leia, snart 1 år.
- Signe gjorde världens kullerbytta över en leksakslåda och fixade en charmig bula i pannan och en hjärtattack åt sin mamma. 
- Stannade till i Sickla och köpte Signes första riktiga skor. Sjukt snygga, vita, lära gå sneakers från Kavat. Men alltså, de var inte gratis. Tur att Signe hade fått namnsdagspengar av min mormor. 

Inga kommentarer: