onsdag 4 maj 2011

den härliga sängen alltså

Idag lekte lillräkan 30 minuter i sin säng, när jag satt på en pall vid sidan om. Sen tänkte jag att hon säkert hade fått nog, så jag tog upp henne. Blev bästa bäbisen glad? Svar, NEJ! Skitsur. Så fort jag satte ner henne igen blev hon glad. Sängen är bästa platsen. Där är det mjukt och mysigt. Där har pappa lagt alla goa mjukdjur, Bertil Björn, Vesslan, Nallen, Schnauzern, Ugglan och Doris Docka. Där kan man ställa sig upp själv och promenera längs med spjälorna. Där kan man stå och spana ut över balkongen, hustaken och trädtopparna. Och bäst av allt, där kan man "tappa" sitt nya Lejon så att det dunsar i golvet, vänta på att mamman plockar upp det och sedan göra om det, många, många gånger.

Lejonet.

 Minen på bild nr två gör hon INNAN Lejonet dunsar i marken. Hon är så smart mammas lillunge. Har lagt i hop två och två och vet att det kommer en duns snart.

Sätt tillbaka mig!!!

2 kommentarer:

Amanda sa...

Är det inte dags att fästa lejonet i en snodd och lära henne att fiska upp det själv?

Jessica sa...

För tankarna till gamla tiders barnhage...? ;-)