måndag 26 augusti 2013

för tre år sedan

Just nu för tre år sedan låg jag och födde barn. Jag var bara en halvtimma från att bli mamma. Vid halv tio var jag öppen tio cm och tio minuter senare var hon född.

Att bli tvåbarnsmamma är segare. Här händer det absolut ingenting. Snart kommer jag ha varit gravid längre än jag någonsin varit det tidigare. Känns väldigt segt. Idag har jag varit trött. Jag är också trött på alla dessa sammandragningar som håller mig vaken om natten.

Så Bäril, nu är det verkligen fritt fram. Ingen födelsedag att ta hänsyn till, inget kalas. Du kan skita i att Daniel har tennismatch i helgen. Kommer du nu hinner han ju dessutom spela den. Så... sätt igång.

Så här stor är jag idag. Vecka 38 (37+4).
Blir helst inte så mycket större. 
Bäril får gärna sjunga ner lite. Just nu pressar han sig in under höger revbensbågar med sin lilla rumpa och liksom tänjer revbenen utåt. Det är inte skönt, om man säger så.


1 kommentar: