måndag 26 augusti 2013

Grattis världens finaste

Idag blir hon tre år. Stora, fina Signebus. Lillelus.
Så stor och så liten på samma gång.

Igår lärde vi henne att när det är födelsedag så ska man sova räv tills mamma och pappa kommer och sjunger med ljus och paket. Hon vaknade vid halv sju och ropade på mig. Vi smög upp på pottan och Daniel gick ner och fixade mackor. När hon kissat fick hon krypa ner i stora sängen och sova räv och jag gick ner till Daniel så gick vi tillsammans upp och sjöng.

Det var nästan för många paket. Eftersom jag älskar paket hade jag köpt en massa billiga pysselsaker, egna små skrivblock, understrykningspennor, stämplar, minituschpennor, burkar, hårsnoddar, men hon ville leka med varje sak efter hon öppnat just det paketet så det tog en evighet innan allt var öppnat. Ett eget paraply med kattöron fick hon också och ett riddartält och en kängurufamilj till dockhuset.

Sen lekte vi hela förmiddagen med alla nya saker och allt fint hon fick igår på kalaset.

 Kalaspepp igår

 Koncentrerat lyssnande när kalasgästerna sjunger Jag må hon leva och sedan presentöppning i sängen.

Tack Signe för att jag har fått vara din mamma i tre år. De bästa åren i mitt liv. Du gör mig stolt och glad och rörd och gråhårig varje dag. Du är min sol och min oro. Du är det finaste som finns.

Tack!
 

Inga kommentarer: