onsdag 14 augusti 2013

Semesterfix

Vi har semester. VI. Tillsammans Yay! 

Daniel befinner dig i någon sorts lägerkoma och är ovanligt lättretlig. Men, vi har semester. Det är ok. 

Jag befinner mig i gravidkoma och är mer lättretlig. Men, vi har semester. Det är ok.

Barnet är som vanligt, alla känslorna på huden och alldeles underbar.

Vi har rätt mkt att fixa med nu när det är semester. Saker som ska bli färdiga till Bäril kommer. Husfix och bebisfix.

Typ detta:
Lampor till hallen, biblioteket, vardagsrummet, Lusarnas rum.
Matta till vardagsrummet och biblioteket.
Säng till Bäril.
Vagn
Babyskydd till bil
Skötbord
Småplock som blöjor, tvättlappar, bröstinlägg, amningslinne.
Bärsele

Det kanske verkar som om jag är stressad. Jo lite kanske. Men jag älskar det också. Att få förbereda.

Idag fixade jag faktiskt två av dessa punkter dessutom. Har haft grym beslutsångest när det kommer till vagn. Begagnad eller ny. Modern eller retro. Fjädring och gung eller smidig och lätt. Billig eller dyr. 

Det blev gratis. Vi lånar Lisa och Simons retrovagn. Har inte sett den. Vet inte hur den känns att köra. Hur den funkar. Får hämta den på torsdag. Det blir grymt. Den har en ståbräda. Vi kan testa hur det känns, vi kan se hur Bäril är. Om han sover i vagn. Hur vår vardag kommer se ut. Vad som passar oss. Om retrovagnen funkar bra fortsätter vi med den, annars köper vi ngt annat när vi vet vad vi behöver. 

Gratis blev också babyskyddet. Det får vi också låna av Lisa och Simon.

Idag köpte vi nya regnkläder till lusen också. Billiga gallonisar från Åhléns och dyr jacka från pop. Redo för höst på förskolan. 




Inga kommentarer: