onsdag 14 augusti 2013

försäkringskassan - check!

Loggade in på försäkringskassan och min sjukskrivning hade blivit godkänd och jag får pengar utbetalade vilken dag som helst. Tackar tackar.

Anmälde föräldraledighet också. Så från och med måndag nästa vecka är jag föräldraledig.
Eller egentligen anmälde jag nog inte. Försäkringskassan är rätt krånglig. Hatar är ett starkt ord, men... Jag tror jag ansökte om föräldraledighet, anmälde det gjorde jag nog när jag skickade in moderskapsintyget, eller eh, kanske tvärt om. Hatar det i alla fall. Måste till och med erkänna att jag har missat två vab-utbetalningar bara för att jag tycker så illa om att logga in där och min gamla inloggnin från SEB inte fungerade. Det var bara 1,5 dag. Jag bjuder på det staten. Gör något bra av det bara.

Inga kommentarer: