lördag 17 augusti 2013

v 37

I torsdags gick vi in i vecka 37 (36+0). Då var vi också hos barnmorskan. Allt såg bra ut enligt trätratten och måttbandet. Vad trätratten sa vet jag inte men måttbandet sa ett sf-mått på 32. Mitt järnvärde hade gått upp något till 110, får tacka brustabletterna, messmöret och jordgubbarna för det. Fick en ny tid den 2a september. Men jag hade ju tänkt föda den 1a så det vill jag inte riktigt kännas vid.

Det är nästan fritt fram för Bäril nu. Han har en vagn. Vi fick låna en av Lisa och Simon. Han har ett babyskydd, också det lånat av Lisa och Simon. Han har en säng, köpt på blocket efter två veckors hårdbevakning. Sängen är bäddad. Signe har provat lägga dit alla gosedjur. Dessa har även fått åka vagn. 

Så, vi börjar bli redo. Men Bäril, håll dig på din plats till efter Signes födelsedag. Ok?!



Och det här är vad jag tänker ägna mig åt kommande veckor:


... även om jag har hört rykten om att IKEA har öppnat sin pappers-avdelning i Kungens kurva och det kan vara så att jag måste dit lite också...

Inga kommentarer: